[vc_row][vc_column][vc_column_text]Získání vyššího vzdělání s sebou odnepaměti přinášelo výhody v podobě lepšího společenského postavení a lépe placeného zaměstnání. Zejména v posledních padesáti letech se ale opakovaně vynořují obavy, že zvětšující se zástupy lidí s vysokoškolskými tituly brzy neskončí v lukrativních zaměstnáních, ale na úřadech práce. Ani poslední expanze vysokoškolské části vzdělávacího systému, která v celé Evropě proběhla po roce 2000, ale k inflaci hodnoty vzdělání nevedla. Pokračující technologický rozvoj totiž stíhá vytvářet dostatek pracovních míst s vysokými kvalifikačními požadavky, v nichž mohou čerství absolventi a absolventky vysokých škol najít odpovídající uplatnění. Z jedné strany tak roli vzdělání ovlivňuje dobíhající vysokoškolská expanze, z druhé strany zrychlující se technologický obrat. Na vysokých školách výrazně roste podíl studujících žen a k tomu se mění společenský tlak na flexibilitu práce. To jsou jen některé z aspektů, které mohou ovlivňovat roli vzdělání v době čtvrté průmyslové revoluce a kterým se věnuje tato kniha.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=“.vc_custom_1508190463395{background-color: #efefef !important;}“][vc_column][vc_column_text]Tomáš Doseděl se v rámci sociologie zaměřuje na proměny trhu práce, roli vzdělání, sociologii stratifikace a nerovnosti a sociologii organizace. Vyučuje na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]